Кратък онлайн преглед на публикациите за кино на български показва, че филмите на филипинеца Лав Диас – апологет на бавното кино, който създава по-скоро кинематографични преживявания, околкото д...
Този филм е капиталовложение в бъдещето. Като социална сатира в гротесков вид, той добавя своето в една ниша, преоткрита от филми като носителя на 4 оскара „Паразит“. Но в някои отнош...
Има автори на рисковани творби, които стоварват поетия риск върху героите си. Или върху публиката. Върху определена култура, общност или епоха. Върху сътрудниците си. Върху киното. А има и такива, кои...
В романа „Безсмъртие“ въображението на Милан Кундера среща Гьоте и Хемингуей в отвъдното, където те обсъждат безкрайния съдебен процес, на който са подложени книгите, делата и животите им...
През последното десетилетие корейският режисьор Хон Сан-су се е превърнал не само в любимец на синефилите, но и в почти „еднолична фабрика“ за камерни, протяжно прозаични и формално м...
Макар и 85-годишен, полският ветеран Йежи Сколимовски за пореден път си тръгна от Кроазет с награда в ръка: най-новият му филм със заглавието „Ио“ (ономатопея на звука, който издава м...
Братята Дарден са винаги неизменна част от официалната селекция в Кан, когато имат нов филм – едно от негласните преимущества да си печелил цели два пъти „Златната палма“ (първият за...
В новия си филм Дейвид Кроненбърг се завръща към корените си – към поднесения концептуално дистанцирано, с привидно хладна прецизност и стерилност хорър, фокусиран върху човешкото тяло и в частн...
Три лица на Джафар Панахи е четвъртият филм на режисьора, създаден под наложената му от иранското правителство 20-годишна забрана да прави филми. Преследван и цензуриран от иранските власти от началот...
С дълги овации беше посрещнат първият италиански филм в конкурса на Венеция „Божията ръка“. Точно 20 години след „Излишният човек“ - последната си творба, заснета в Неапол...
След като на миналата Венеция Педро Алмодовар ни направи подарък с краткия, но голям „Човешки глас“, тази година с неговия конкурсен филм „Паралелни майки“ се от...
Няма по-убедителен лъжец от този, който лъже първо себе си. „Ред рокет“ на Шон Бейкър се занимава с такъв един образ, опасно съчетал в своята личност ред детински качества, които го правят...
„Памет“ е като да се събудиш с амнезия в къща в джунглата. Навън се чува проливният дъжд, а в съседните стаи – радио, което сменя станциите и от което долитат откъслеци от мелодии и...
Помните ли Асгар Фархади от „Историята на Ели“ и „Развод“? Автора с трудните като ребус етични дилеми, вложени в правдоподобни, симпатични персонажи и разгледани от всички стра...
Ако някой се е отегчил от естетското витаене на „Гунда“ на Виктор Косаковски около една свиня и няколко кокошки, заснети в различни ферми в черно и бяло и без явна цел, да не се бои да гле...
Филмите за ползата от алкохола са далеч по-забавни от тези за вредата. Не че си позволяват пълния лукс да славословят пиенето, нямат такава свобода. Но въздействието на алкохола ни дари с филми като...
Къде е (и дали съществува) границата между перформативността и автентичността? Вернер Херцог, ексцентричният стоик натуралист на германското кино, поставя по очарователно непретенциозен и оригинален н...
Между чувствения каубойски филм „Ездачът“ от Кан 2017 г. и предстоящия през 2021-ld блокбастър от вселената на Марвел със заглавие „Вечните“, Клоуи Джао представя третия с...
За „Младият Ахмед“ знаковите представители на „съвременния неореализъм“ - братята Дарден, получиха наградата за режисура на миналогодишния фестивал в Кан. Въпреки че по вс...
Трудно е да се сърдим на Рой Андершон. Каквото и да направи, знаем, че без него ще е много по-скучно – не само защото занаятчийският му почерк винаги ще светне като самотна светлина сред индустр...
Макар очарованието на Орегон да приютява вече пет от шестте филма на Кели Райкарт, най-новият от тях - „Първата крава“, не може да се нарече предвидим. Виждаме познати теми и тропи, с...