Йоргос Лантимос е стратегически важен и всички трябва да сме благодарни, че е избрал тежката съдба да вгражда авангардната си сянка в сърцето на популярното кино, за да го лекува от тежките му не...
Има нещо дълбоко успокоително в това да се пише за whodunit филм без страх от спойлери. Защото накрая, колкото и гръмко да си мислим, че сме „разкрили“ кой е убиецът, лъсва преди всичко ме...
„Защо сте тук? По работа или за удоволствие?“, пита служителят на летището в Лос Анджелис в началото на „Удоволствие“, а Линеа (София Капел), току-що напуснала Швеция, за да ст...
Една от малкото останали киномистерии беше как ще изглежда съвременен филм на Дейвид Кроненбърг, но на онзи Кроненбърг, който режисира „Катастрофа“ и „Видеодром“, а не на...
Когато в самия край на „Планета“ чуваме познати реплики от класики на Новата вълна, всичко си идва на мястото и чак изглежда донякъде странно, че филмът е испански, а не френски. Цяла...
„Силата на кучето“ е черният пиар на уестърна. Като лешояд филмът на Джейн Кемпиън взима най-ценното от корубата на класическия жанр и залага очаквания, на които после се присмива без...
Причината да говорим за "A24" е самият факт, че можем да говорим за "A24". Звучи парадоксално, но колко продуцентски компании могат да се похвалят със същата разпознаваемост и статут, сравним с т...
Малцина успяват да европеизират киното ни както Весела Данчева и Иван Богданов, при това по един деликатен начин. Постоянно в крак с времето, без познатото от киносредите творческо его и винаги отворе...
Around the middle of German Lessons by Pavel G. Vesnakov, just as we have begun to realize that Nikola's (Julian Vergov) resolve to leave Bulgaria is increasingly shaken, a parallel with a comple...
Някъде след средата на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков, когато сме започнали да разбираме, че решимостта на Никола (Юлиан Вергов) да напусне България е все по-разклатена, изник...
Преди 25 години най-касовите филми по света са „Умирай трудно 3“ и „Играта на играчките“, докато у нас кино почти не се произвежда. Въпреки това точно тогава Росица Вълкан...
Който умее да чака, всичко му идва навреме. Потвърждение на тази мисъл е странното битие на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков. След фурора на Павел по фестивалите за късометражно кино...
На хора като Ралица Асенова се пада да свършат част от най-тежката, но и най-важна задача да разпространят смисъла на киното извън гилдийно-фенските среди. Като координатор на програмата CinEd (C...
От филмите на Христо Симеонов има какво да се научи за тъжните последици от липсата на комуникация и разкъсаната връзка между хората – особено ако погледнем към най-маргинализираните от тях (&bd...
Трудно е да се сърдим на Рой Андершон. Каквото и да направи, знаем, че без него ще е много по-скучно – не само защото занаятчийският му почерк винаги ще светне като самотна светлина сред индустр...
Класически роман, адаптиран от символа на успелия мъмбълкор, при това с помощта на плеяда от звезди – тази предпоставка е толкова неслучайна, че елементарното подозрение налага Грета Гъруиг да о...
В своите медийни изяви покрай излизането на „Котка в стената“ Весела Казакова и Мина Милева настояват, че филмът е провокативен и се занимава с теми табу. Макар че рекламната полза от...
Как наистина се дава думата на другите, без да бъдат хванати в унищожителната примка на репрезентацията? Един от малкото успешни примери за артикулиране на другостта през последните години е „Пр...
„Рома“ е епитом на гузната съвест, която ще бъде големият победител на най-политизираната церемония по раздаване на Оскарите. В година, доминирана от все по-отчетливо надуване на либерални...
Ако има нещо, което може да съсипе така наречената (не и от самите румънци) „румънска нова вълна“, това ще бъде втренчването в панелно-битовия реализъм, колкото и добре да се котират най-х...