„Толкин“ е полу-биографичен филм за един от писателите от миналия век, обсебил въображението на нашето съвремие с милиони почитатели. Осиновил като свои най-различни фантасмагорични европе...

През 2017-а в Кан кореецът Пон Джун-хо разочарова с бонбонената еко-мелодрама „Окджа“ верните почитатели на своите силни първи филми. Две години по-късно пак там той представи „Параз...

Петият игрален филм на румънската режисьорка Анка Дамиан, чиято динамична и смела филмография демонстрира авторски почерк в постоянен флирт с популярните жанрове, държи зрителя в трилъров съспенс, без...

„Хората ходят на кино, за да се изненадват”, е озаглавено едно интервю с Наталия Меркулова и Алексей Чупов, режисьорите на този руско-естонско-френски филм, тръгнал по света от програма "Х...

Тази година “Бакурау” спечели наградата на журито в Кан (заедно със “Клетниците” на Ладж Ли) със своя весело макабрен сюжет, субтилна политическа ангажираност и жанрова хибридн...

Кантемир Балагов е едва на 27, но присъствието и на втория му филм в програмата “Особен поглед” на фестивала в Кан тази година, затвърждава статута му на едно от най-значимите млади имена...

След успеха на “Червената костенурка” в Кан през 2016 г. в програмата “Особен поглед” отново се появи впечатляваща анимационна продукция. “Кабулските лястовици” е а...

През последното десетилетие румънската нова вълна – чиста проба авторско кино, приветствано от критиката и недолюбвано от широката публика (особено местната), аплодирано с международни награди и...

“Огледалата и съвкуплението са отвратителни, защото умножават хората”, казва на едно място Борхес. Това крайно изречение спокойно може да служи за мото на “Ние”, многоочаквания...

"Зелената книга” е сполучлив, но печален опит да се отмъкнат няколко награди от Академията, която в своя сенилен, политически коректен унес вече е готова да пренебрегне липсата на кой знае какви...

Да събереш двама максимално противоположни образи в един автомобил и да ги отправиш на пътешествие, за да разкажеш история за откриване на себе си и да се окажат на финала героите по-разбиращи, п...

Не. Има едно шеговито правило в журналистиката, че всяко заглавие, което завършва с въпросителна, заслужава в отговор твърдо “Не!”. То, както се оказва, важи и за игралните филми по действ...

Любопитен факт около "Фаворитката" (един от най-номинираните и награждавани филми на 2018 г.) е, че идеята за него се е внедрила в творческите намерения на Йоргос Лантимос още преди да снима "Омарът"&...

„Рома“ е епитом на гузната съвест, която ще бъде големият победител на най-политизираната церемония по раздаване на Оскарите. В година, доминирана от все по-отчетливо надуване на либерални...

Френското кино има своя Мишел Уелбек в лицето на 42-годишния режисьор Виржил Верние. Още с дебютния си филм „Меркуриалес“ (2014) Верние се впуска в авантюристично наблюдение, заснето на 16...

Миналата година “120 удара в минута” на Робен Кампийо спечели сърцата на европейската публика (а и един куп награди) със своето болезнено искрено пресъздаване на ежедневието на група гей а...

Според някои критици тежката финансова криза, която удари Гърция през 2008 г., положи началото на нов феномен в тамошното кино – “гръцката странна вълна”. Отличителна черта на филмит...

Роден във Варшава през 1957 г. и живял и работил повечето в Англия, Павел Павликовски се върна в родината си чак със своя пети игрален филм, “Ида”, който, след като събра над 60 награди от...

От къщата на екрана излиза господин с палто и мека шапка, носи стенен часовник. “За поправка – мислиш си – или подарък.” Миг по-късно от същата врата се появява млада жена с на...

“Нависоко” (High Life) на Клер Дени беше филмът от конкурса на 66-ото издание на сансебастианския фестивал, който предизвика най-категорични реакции: “Бижу!”, казаха едни, &ldq...

Сиро Гера изгря на световните екрани с третия си филм, “Прегръдката на змията”, и събра с него награди от фестивалите в Кан, Ереван, Хавана, Одеса, Истанбул Монреал, Мар дел Плата и къде л...