„Никога рядко понякога винаги“ определено бе със статута на фаворит на критиката на „Берлинале“ – според една от таблиците за оценки, появяващи се в медиите, той дор...

След репетиции младичкият танцьор Мераб намъква в пълния автобус бялата си риза на сервитьор – бърза към ресторанта, където работи за прехраната си. Докато промушва ръка в единия ръкав, неволно...

„Предпочитам да умра в кола на пистата, докато правя това, което обичам, отколкото бавно да се предавам на рака“ -  тези думи, твърди се, са на Кен Майлс, главното действащо лице на ф...

Генезиса на „1917” откриваме в личната история на Сам Мендес („Американски прелести”, „007 Координати: Скайфол”) или по-точно - в биографията на неговия дядо, прате...

Класически роман, адаптиран от символа на успелия мъмбълкор, при това с помощта на плеяда от звезди – тази предпоставка е толкова неслучайна, че елементарното подозрение налага Грета Гъруиг да о...

В “Котките” има нещо привлекателно, което личи дори в безчетните негативни реакции спрямо филма. Докато критиците се надпреварваха да измислят котешки смешки, да разказват лични истор...

Съкровището на есенния фестивален кръг ни се предоставя от Райън Джонсън, най-известен ни като режисьора на „Междузвездни Войни: Последният Джедай“ (2017) и великолепния финал на сери...

Ето един филм, който се радваше на пълни салони у нас – публиката откликваше с леко снобееща симпатия на всеки порив в малко неочаквания и леко странен хумор в него. Само шепа хора бяха скандали...

В годината, в която Мартин Скорсезе обяви, че филмите на Marvel не са кино, продукция на DC е филмът, който получи Златен лъв във Венеция. 2019, добре дошли, това е краят на света. Още...

Стара истина е, че детските филми трябва да се правят като за възрастните, но далеч по-добре. „Цар Лъв“ на “Дисни“ от 1994 година отдавна вече е класика – над оригинални...

„Толкин“ е полу-биографичен филм за един от писателите от миналия век, обсебил въображението на нашето съвремие с милиони почитатели. Осиновил като свои най-различни фантасмагорични европе...

В своето есе „Белият албум“, описващо динамичните събития от 60-те години на ХХ в. в Калифорния, американската журналистка и писателка Джоан Дидион пише: „Според много мои познати в...

През 2017-а в Кан кореецът Пон Джун-хо разочарова с бонбонената еко-мелодрама „Окджа“ верните почитатели на своите силни първи филми. Две години по-късно пак там той представи „Параз...

През последното десетилетие румънската нова вълна – чиста проба авторско кино, приветствано от критиката и недолюбвано от широката публика (особено местната), аплодирано с международни награди и...

“Огледалата и съвкуплението са отвратителни, защото умножават хората”, казва на едно място Борхес. Това крайно изречение спокойно може да служи за мото на “Ние”, многоочаквания...

"Зелената книга” е сполучлив, но печален опит да се отмъкнат няколко награди от Академията, която в своя сенилен, политически коректен унес вече е готова да пренебрегне липсата на кой знае какви...

Да събереш двама максимално противоположни образи в един автомобил и да ги отправиш на пътешествие, за да разкажеш история за откриване на себе си и да се окажат на финала героите по-разбиращи, п...

Не. Има едно шеговито правило в журналистиката, че всяко заглавие, което завършва с въпросителна, заслужава в отговор твърдо “Не!”. То, както се оказва, важи и за игралните филми по действ...

Любопитен факт около "Фаворитката" (един от най-номинираните и награждавани филми на 2018 г.) е, че идеята за него се е внедрила в творческите намерения на Йоргос Лантимос още преди да снима "Омарът"&...

„Рома“ е епитом на гузната съвест, която ще бъде големият победител на най-политизираната церемония по раздаване на Оскарите. В година, доминирана от все по-отчетливо надуване на либерални...

Миналата година “120 удара в минута” на Робен Кампийо спечели сърцата на европейската публика (а и един куп награди) със своето болезнено искрено пресъздаване на ежедневието на група гей а...