Който умее да чака, всичко му идва навреме. Потвърждение на тази мисъл е странното битие на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков. След фурора на Павел по фестивалите за късометражно кино...

„Как си го запомнил?“, пита пианистът върналия се след десетилетия в чужбина приятел, докато свири на пиано мелодия от младостта им. „Не съм го запомнял, защото никога не съм го забр...

Новият филм на Ивайло Христов започва като мелодрама. Учителка в малко крайгранично селище е съкратена. Училището, което изглежда като бомбардирано в току-що отминала и изгубена война, е затворено. Тя...

Във времена, когато сякаш изпитваме неистова жажда за истината, цялата истина, вторият пълнометражен филм на Светла Цоцоркова „Сестра“ ни разказва за ролята на лъжата като катализатор...

Как избрахте името „Абраксас“ за продуцентската ви фирма? Доста езотерично звучи. Беше преди 10 години и вече малко сме позабравили. Грабна ни най-вече звученето на думата. Също така и то...

Да забележиш сюжет в еднообразието на делника и да съумееш да го изявиш така, че хем да се види ярко, хем да не загине в своята оголеност, се иска истинско майсторство – като онова на Микеландже...

От филмите на Христо Симеонов има какво да се научи за тъжните последици от липсата на комуникация и разкъсаната връзка между хората – особено ако погледнем към най-маргинализираните от тях (&bd...

С думата murmuration на английски се нарича възхитителният вечерен полет на някои птици, които в огромен облак с цвърчене описват фигури в небето. Интересното е, че murmur на латински e „шепот&l...

След като дебютира през 2016 г. с „Жалейка“, Елица Петкова се завръща в Берлин с дипломния си филм „Риба, която плува по гръб“. Андреа (Нина Швабе), „жената без минало&ld...

Някакъв видимо разстроен мъж се намесва в уличен бой на страната на по-слабия. Вместо благодарност получава обида с ксенофобски оттенък. Музиката е драматична, сугестивно-агресивна (Виктор Чучков-баща...

Не са много българските филми, които избират за свой герой някой, който се бори с голям порок. Повечето предпочетени за главни действащи лица във филмите на съвременна тема далеч не са положителни гер...

Наименован с едно женско име, филмът прониква в състоянието на героиня, която е принудена да бъде всичко друго, но не и жена с каквито и да било илюзии. Има лице на мъченица и характер на мъж. Работи...

В своите медийни изяви покрай излизането на „Котка в стената“ Весела Казакова и Мина Милева настояват, че филмът е провокативен и се занимава с теми табу. Макар че рекламната полза от...

След участието си с „Жажда“ през 2015 г. Светла Цоцоркова се завърна в раздела „Нови режисьори“ на сансебастианския кинофестивал със своя втори филм „Сестра“. За 67...

Потъваме и пак се смеем, изчезваме - какво от т'ва? … Не правим опит да излезем, дори не ритаме с крака. Край нас се носи труп изплезен. Щом може, нека е така. Из „Потъване нагоре...

Още един филм, направен по разкази на съвременен писател. В случая Палми Ранчев –  разказвач, който търси мъжествеността в наши дни донякъде на очаквани места, но с леко неочаквани герои....

Новият филм на авторското дуо Кристина Грозева-Петър Вълчанов не е така чаканата трета част от „новинарската“ им трилогия, вдъхновена от реални събития от родния абсурд – у...

„На добрите хора им се случват добри неща“, повтаря героинята в „Снимка с Юки“. А целият филм разказва за това, как на хората се случват неприятни, срамни и лоши неща, за да ра...

„Трудът на Сизиф не е в безсмислието, а в липсата на отчаяние“, декларира Ваклуш Толев, герой на дебютния филм на Николай Василев „Пътят на Мъдростта“ . За режисьора следват кр...

Какъв е Берлинският синдром на 30-те, пита Симона Костова в дебюта си “Трийсет”, който беше представен както на Международния кинофестивал в Ротердам, така и на тазгодишното издание на Бер...

„Ага“ е филм, който използва един привидно документален патос като градивен елемент за откровено фиктивна реалност. Тази реалност гравитира около инверсията, обръщането на фиктивното в ре...