След като дебютира през 2016 г. с „Жалейка“, Елица Петкова се завръща в Берлин с дипломния си филм „Риба, която плува по гръб“. Андреа (Нина Швабе), „жената без минало&ld...

Някакъв видимо разстроен мъж се намесва в уличен бой на страната на по-слабия. Вместо благодарност получава обида с ксенофобски оттенък. Музиката е драматична, сугестивно-агресивна (Виктор Чучков-баща...

Не са много българските филми, които избират за свой герой някой, който се бори с голям порок. Повечето предпочетени за главни действащи лица във филмите на съвременна тема далеч не са положителни гер...

Наименован с едно женско име, филмът прониква в състоянието на героиня, която е принудена да бъде всичко друго, но не и жена с каквито и да било илюзии. Има лице на мъченица и характер на мъж. Работи...

В своите медийни изяви покрай излизането на „Котка в стената“ Весела Казакова и Мина Милева настояват, че филмът е провокативен и се занимава с теми табу. Макар че рекламната полза от...

След участието си с „Жажда“ през 2015 г. Светла Цоцоркова се завърна в раздела „Нови режисьори“ на сансебастианския кинофестивал със своя втори филм „Сестра“. За 67...

Потъваме и пак се смеем, изчезваме - какво от т'ва? … Не правим опит да излезем, дори не ритаме с крака. Край нас се носи труп изплезен. Щом може, нека е така. Из „Потъване нагоре...

Още един филм, направен по разкази на съвременен писател. В случая Палми Ранчев –  разказвач, който търси мъжествеността в наши дни донякъде на очаквани места, но с леко неочаквани герои....

Новият филм на авторското дуо Кристина Грозева-Петър Вълчанов не е така чаканата трета част от „новинарската“ им трилогия, вдъхновена от реални събития от родния абсурд – у...

„На добрите хора им се случват добри неща“, повтаря героинята в „Снимка с Юки“. А целият филм разказва за това, как на хората се случват неприятни, срамни и лоши неща, за да ра...

„Трудът на Сизиф не е в безсмислието, а в липсата на отчаяние“, декларира Ваклуш Толев, герой на дебютния филм на Николай Василев „Пътят на Мъдростта“ . За режисьора следват кр...

Какъв е Берлинският синдром на 30-те, пита Симона Костова в дебюта си “Трийсет”, който беше представен както на Международния кинофестивал в Ротердам, така и на тазгодишното издание на Бер...

„Ага“ е филм, който използва един привидно документален патос като градивен елемент за откровено фиктивна реалност. Тази реалност гравитира около инверсията, обръщането на фиктивното в ре...

В новия филм на Драгомир Шолев играта на злото с доброто е отборна. Има два отбора – единият организиран, този на злото, дава тона и лови нови души за тима си. Другият е пълен със соло играчи, к...

Вече имаме достатъчно примери, за да говорим за младо поколение български режисьори, формирало се в чужбина. Камен Калев, Константин Божанов, Илиян Метев и Ралица Петрова, получили филмовото си о...

Екранизира ли киното литературата, тоест превежда ли на киноезик нейните най-проникновени постижения в описването на света като събитие за човека? Или я ползва само като мотивация и помощен импулс за...

След фестивални трофеи от висок порядък, „3/4“ на Илиян Метев е на българските екрани, претендирайки с право за цялото наше внимание и разбиране. Това е първият игрален филм на режисьора,...

Нетипичен български филм, не само заради агорафобичната полярна локация. Съчетанието между първичност на разказа и дълбочина на посланието, хармонията между форма и съдържание и, разбира се, хипнотичн...

„Дъвка за балончета“ се оказа един изкусителен филм. Той предизвика дори искрената симпатия на критиката, без някои изключения, съставени по-скоро за протокола - те с несправедливостта си...

Документалният филм на един от най-изявените продуценти, сценаристи и режисьори в българското кино, даже и в игралното („Каръци“) - Асен Владимиров, е оповестяван от самия него просто като...

„Врагове“ слага клеймо на мрачната страна на войната, иронизирайки шумния й патос. Тази дума „заклеймява“ е старомодна, но точно отразява приглушената пацифистична страст, коят...