Може ли един документален филм да лъже? И какво се крие зад неясното заглавие „Моят мексикански брецел”? Дебютантката Нурия Хименес прави творба, в която обработва неистини по кинематограф...

Не се подвеждайте по заглавието да търсите кораб или море в четвъртия игрален филм на френския режисьор Гийом Брак „На абордаж”, който е включен в онлайн фестивала в Манхайм-Хайделберг сле...

С Possessor, втория си пълнометражен филм, канадецът Брандън Кроненбърг спечели двете най-желани награди на 53-тото издание на Каталонския международен фестивал за фантастично кино в Ситджес: за режис...

Няма гледане на компютър, което да замени удовлетворението от големия екран в пълна до пръсване зала в Ситджес. Освен – поне в този случай – възможността да върнеш пет пъти дадена сце...

Не знам на кого да препоръчам този филм. Направен е по всички правила на изкуството, ангажира с дълбоко усетени актьорски изпълнения, умен сценарий и ритъм, който не позволява да отместиш поглед. По р...

Къде е (и дали съществува) границата между перформативността и автентичността? Вернер Херцог, ексцентричният стоик натуралист на германското кино, поставя по очарователно непретенциозен и оригинален н...

След успеха на „Аз, Даниел Блейк”(„Златна палма" в Кан, 2016) английският режисьор Кен Лоуч отново се вълнува от експлоатацията на труда в Англия с 27-ия си игрален филм „Извин...

Новият филм на Ивайло Христов започва като мелодрама. Учителка в малко крайгранично селище е съкратена. Училището, което изглежда като бомбардирано в току-що отминала и изгубена война, е затворено. Тя...

Седем години след изключителния успех на „Натюрморт“(2013), показан във Венеция в „Хоризонти“ и спечелил наградата за режисура, Уберто Пазолини отново е в същата програма и пле...

Куантан Дюпю започва кариерата си като музикант под псевдонима Mr. Oizo и завършва първия си филм с категоричното заглавие „Нефилм“ през 2001 г. Още тогава става ясно, че на френската сцен...

Малгожата Шумовска е едно от най-известните имена в съвременното полско кино, а филмите ѝ („Тяло“, „Лице“, „В името на…“) не пропускат фестивал без отли...

Между чувствения каубойски филм „Ездачът“ от Кан 2017 г. и предстоящия през 2021-ld блокбастър от вселената на Марвел със заглавие „Вечните“, Клоуи Джао представя третия с...

Показаният в последния фестивален ден състезателен филм за „Златен лъв“ „Номадландия“ на 38-годишната американска режисьорка от китайски произход Клоуи Джао (тук и сценари...

„60 милиона бедни“ - един зелен надпис графит се отличава с категоричността си, иначе притиснат в ъгъла на кадъра. Екранът е разтворен като рана пред голямата (привилегирована) публика във...

За първи път на кинофестивала във Венеция за „Златен лъв“ се състезава азербайджански филм. „Между една и друга смърт“ е копродукция с Мексико и САЩ, втора игрална творба...

Филмът, който предизвика най-силните засега споделени реакции на кънтящ смях сред публиката, носи необичайното име „Мандибули“. Сюжетът му, не по-малко странен, може да се резюмира по след...

Седем години след дебютния си филм „Улица Кастелана Бандиера“(2013) Ема Данте - писателка, актриса и театрална режисьорка, родена в Сицилия, отново се състезава за „Златен лъв“...

Андрей Михалков Кончаловски е обичан от Венецианския фестивал, на който е показал 7 свои филми и два пъти е печелил „Сребърен лъв“ за режисура - за „Белите нощи на пощальона Але...