Шестият режисьорски филм на италианската актриса Валерия Бруни Тедески, натурализирана французойка, който беше показан на конкурса в Кан тази година, е нейният най-сполучлив. Вероятно и защото се...

В своя 14-и филм като режисьор актьорът Микеле Плачидо си поставя амбициозната идея да разкаже Караваджо чрез разследване. В Рим от седемнадесети век се движи проницателната и обезпокоителна Сянк...

Конкурсът на неотдавна приключилия Венециански фестивал ни подари деликатния френски филм „Децата на другите“. Историята разказва по леко прикрит начин любовната връзка на неговата режисьо...

Антония Милчева като режисьорка и сценаристка твърдо следва афинитета си към краткото кино. С пет къси филмови произведения тя вече успя да вземе награда в Сараево, приза „Джеймисън“ на &b...

Кинофестивалът във Венеция тази година направи красив реверанс към един от членовете на основното жури, писателя Казуо Ишигуро, и показа извън конкурса „Да живееш“ по негов сценарий....

Към многолюдното семейство на режисьорите на игрални филми се вписва и младият Орлин Милчев, завършил НАТФИЗ, изкарал майсторски клас в Италия, снимал късометражни творби. Сега прави първия си пълноме...

Чилиеца Себастиан Лелио е най-вероятно да познаваме покрай наградения на „Берлинале" 2013 „Глория“ (или американския му римейк с Джулиан Мур) и спечелилия „Оскар“ &b...

„Пея за бранния път на героя, в Италия стигнал пръв на лавинския бряг, от съдбата прокуден из Троя“ – така започва Вергилий своята „Енеида“ (прев. Георги Батаклиев), като...

Пиперливите графити, „пролетните картини“, „блажният фолклор“ и въобще историите за секс съществуват откакто хората имат желание да се опипват взаимно с думи и образи, тоест от...

Астрономическото понятие „пролетно равноденствие“ е времето, когато денят и нощта са равни по продължителност. Настъпва пролетта, а с нея и надеждата за нещо ново и слънчево в живота, за н...

Тя е дребничка, наперена, с коса до под кръста и току-що добита, неволна още женственост. В постоянно движение е. Не се откъсва от телефона си и от своя най-добър приятел Ефраин, танцува в упоение под...

„Красотата е по краищата“, каза колумбийската режисьорка Лаура Мора, когато получи най-високото отличие на юбилейното 70-о издание на Сан Себастиан за втория си филм – „Царете...

Пълнометражният широкоекранен дебют на Карлота Переда се състоя на кинофестивала „Сънданс“ тази година. Той доразгръща едноименната ѝ късометражка, с която испанката спечели „Гоя&ldq...

В началото на април в Порто гледах един от най-вълнуващите театрални спектакли, на които съм попадала от години. В него осем мъже от различни страни и на различна възраст, непрофесионални актьори, раз...

„Не знам“ са думите, с които Лаура отговаря най-често – и всеки път личи, че те са върхът на айсберг, който няма лесно да ни се покаже. Един път означават буквално неведение, друг пъ...

Има автори на рисковани творби, които стоварват поетия риск върху героите си. Или върху публиката. Върху определена култура, общност или епоха. Върху сътрудниците си. Върху киното. А има и такива, кои...

„Кажи истината. / Кажи поне твоята истина. / А после / очаквай какво ли не: / да ти скъсат любимата страница, / да избият с камъни вратата ти, / хората / да се скупчат пред тялото ти, / сякаш си...

След три солидни трилъра – полицейския „Да ни прости Господ“ (заслужен лауреат на наградата за сценарий от Сан Себастиан 2016), политическия „Кралството“ (претендент...