По повод един от филмите си, чудото на творческия монтаж „Окончателна версия: дами и господа“, Дьорд Палфи каза, че от войната и любовта, двете големи теми на световното кино, е избра...

Режисьорите обичат да казват, че предпочитат след прожекцията на техния филм зрителите да си тръгнат с повече въпроси, отколкото отговори. И има логика: истинско постижение е, когато разказът за какво...

Съзнателно или не, „Радиолюбител“ на баския режисьор Икер Елориета, показан в Конкурса за дебюти на Международния филмов фестивал „Черни нощи“ в Талин, следва оптимално подходя...

Докато гледах отличения от „Черни нощи“ с Гран при и наградата за най-добър актьор „Скъпи Томас“ – скучноват животопис на Томас Браш, писател от ГДР, притискан от система...

Първият пълнометражен широкоекранен филм на полския режисьор Войчех Смажовски се казва „Сватбата“, последният – също, а между тях се простират 17 години кръстоносен поход срещу лицем...

„Маестро Енио Мориконе“ е тричасов, но важен филм. Портрет на един от най-популярните и плодовити композитори на ХХ век, обичан от световната публика, двукратен носител на „Оска...

„Балтийците сме горски хора“ е реплика, която ясно си спомням от един симпозиум, посветен на балтийското кино в рамките на фестивала goEast във Висбаден. Петият игрален филм на литовс...

Победителят в Балтийското състезание на Международния филмов фестивал в Талин „Черни нощи“ може би не е най-оригиналният или иновативен филм в програмата, но определено заслужава наградата...

Horrorshow, букв. „зрелище на ужасите“ – така се изписва в „Портокал с механизъм“ на Антъни Бърджес думата хорошо, която младежите насилници в центъра на повествован...

Сложна машина за прости действия, така изглежда от дистанция животът, какъвто сме си го устроили. Уредът за чупене на орехи от кадрите под началните надписи на новия филм на Андрей Паунов е прекрасна...

В прозорливата си и забавна изследователска книга Bullshit Jobs покойният вече американски антрополог Дейвид Грейбър класифицира и анализира всички онези модерни днешни измислени и напълно безсми...

Пол Верховен за пореден път се старае като режисьор максимално да запази баланса между псевдохоливудската си общодостъпност и вулгарната си артхаус трансгресивност, докато игриво мобилизира кодовете и...

Точно 20 години след „Златната палма“ за „Стаята на сина“ (2001) Нани Морети отново се състезава за нея с 13-ия си игрален филм „Три етажа“. Междувременно в ко...

Американският актьор Фран Кранц (1981) има десетки участия в киното и телевизията – като се започне с мярване в „Дони Дарко“, мине се през много второстепенни роли в неособено популя...

След два силни документални филма – „Най-малкото място“ (свидетелства на потърпевши от гражданската война в Салвадор) и „Бурята“ (две жени разказват за сложните си съдби,...

Нови Варна: така се казва селцето, което семейството на 13-годишната Киона трябва да напусне презглава едно лято, за да избяга от лошите – еднакви в униформите и безпричинната си омраза –...

Включва се сирена и цикличният ѝ вой надига безпокойство в душата. Звукът съшива първите кадри, които въвеждат в метрополиса Мексико, а безпокойството от сирената постепенно прелива от „защо&ldq...

„Електрическата църква“ – така нарича Тами Фей Бейкър (1942–2007) общността от телевизионните пастори като нея и съпруга ѝ, Джим Бейкър, и милионите вярващи в тях зрители. Двам...