След провала на лустросания си английски дебют със звезден каст, „Смъртта и живота на Джон Ф. Донован“, някогашният многообещаващ вундеркинд Ксавие Долан търси и (донякъде) намира творческ...

В своите медийни изяви покрай излизането на „Котка в стената“ Весела Казакова и Мина Милева настояват, че филмът е провокативен и се занимава с теми табу. Макар че рекламната полза от...

През 2000-та година американската кинокритичка Вивиан Собчак пише знаковото есе (“Какво знаеха пръстите ми”), в което проблематизира иманентно заложената способност на киното да афектира н...

Докато предъвкваме доказаните истини за това, че авторът е мъртъв и всяко произведение на изкуството е независим плод на своя собствен контекст, който дължи съществуването си на влизането в контакт с...

Режисьорът Кристоф Оноре отдавна си е спечелил заслужената репутация на последователен “творец-синефил", който любовно обсебен от духа на “Новата вълна” (и френската култура като цял...

Не беше изненада, че израелският филм „Синоними” („Златна мечка“и наградата на ФИПРЕССИ на тазгодишния Берлински фестивал), в който словото играе първостепенна роля, получ...

В рамките на фестивалната 2019 година, два филма полагат като свой тематичен център Втората световна война и по-точно, клетвата във вярност към Хитлер като символ на отдадеността. Докато Терънс Малик...

Полският филм „Корпус Кристи” кандидат за „Оскар” с реални шансове да стигне до номинация, за която ще му помогне и „Алуминиевия кон” на 30-ия кинофестивал в С...

Сигурни ли сме, че „чуваме” добре и вярно звукът в киното? Той е половината от филмовото преживяване, но подсъзнателната, по-слабо разбраната половина. Това показва режисьорката дебютантка...

Винко Брешан е може би най-безпардонният хърватски режисьор от епохата след разпада на Югославия, когато става дума за интерпретация на политическите страсти и новата история на страната му. В "Как за...

След участието си на фестивала в Кан тази година и малко преди Киномания 2019 френският филм „Клетниците” мина и в основния конкурс на юбилейния 30-ти международен фестивал в Стокхолм...

Оригиналното норвежко заглавие на този трилър на взаимоотношенията е просто „Деца“, но международното английско „Внимавайте с децата“ отпраща към двузначността му – от ед...

За кризата на идентичността при галисийците във връзка с принадлежността им към Испания чух от един галерист в град Виго на Атлантическия бряг, който обясняваше къде се коренят мистичните пейзажи и ас...

Преди десетина години по време на един уъркшоп по писане на филмова критика, редакторите на турското списание Altyazı споделиха концептуалното виждане, че в кризисни за киното времена (като днешн...

Откакто се интересувам от жанрово кино, „Пролет“ на Джъстин Бенсън и Арън Мурхед е едно от любимите ми лични открития – малък, непретенциозен, умен и красиво фантастичен, &ndash...

Не знам дали заради личните ми наклонности, или заради обективен превес в програмата на фестивала, но тази година определено ме впечатлиха повече ужаси и трилъри, отколкото фантастични филми. Едно от...

Китайската анимация видимо вдига летвата. Това само по себе си не е кой знае каква новина, имайки предвид, че от десетилетия се бълват негледаемо инфантилни и в повечето случай естетически обидни прод...

Поставянето на група хора в ограничено пространство с ограничени ресурси и насилствено наложени правила се оказва продуктивен в творческо отношение инструмент, който произвежда едновременно зрелище и...