„Как си го запомнил?“, пита пианистът върналия се след десетилетия в чужбина приятел, докато свири на пиано мелодия от младостта им. „Не съм го запомнял, защото никога не съм го забр...

Не е ясно дали „Тенет“ е висококонцептуален екшън трилър, вдъхновен от богатата на тропи и чаровни клишета традиция на филмите за Джеймс Бонд, или най-амбициозният, но за жалост, неус...

„Социалната дилема“ е документален филм, чиято премиера бе през януари 2020 г. на фестивала „Сънданс“. Продуцент и разпространител е Netflix. Пред камерата на режисьора Д...

Къде е (и дали съществува) границата между перформативността и автентичността? Вернер Херцог, ексцентричният стоик натуралист на германското кино, поставя по очарователно непретенциозен и оригинален н...

След успеха на „Аз, Даниел Блейк”(„Златна палма" в Кан, 2016) английският режисьор Кен Лоуч отново се вълнува от експлоатацията на труда в Англия с 27-ия си игрален филм „Извин...

Новият филм на Ивайло Христов започва като мелодрама. Учителка в малко крайгранично селище е съкратена. Училището, което изглежда като бомбардирано в току-що отминала и изгубена война, е затворено. Тя...

Едно око примигва; плъзгащ се поглед размазва кичури коса в мека на пипане козина; гланцирана страница от списание отразява светлината, а заглавието на листа гласи: „Лотарията“. След това...

Седем години след изключителния успех на „Натюрморт“(2013), показан във Венеция в „Хоризонти“ и спечелил наградата за режисура, Уберто Пазолини отново е в същата програма и пле...

Куантан Дюпю започва кариерата си като музикант под псевдонима Mr. Oizo и завършва първия си филм с категоричното заглавие „Нефилм“ през 2001 г. Още тогава става ясно, че на френската сцен...

Малгожата Шумовска е едно от най-известните имена в съвременното полско кино, а филмите ѝ („Тяло“, „Лице“, „В името на…“) не пропускат фестивал без отли...

Между чувствения каубойски филм „Ездачът“ от Кан 2017 г. и предстоящия през 2021-ld блокбастър от вселената на Марвел със заглавие „Вечните“, Клоуи Джао представя третия с...

Показаният в последния фестивален ден състезателен филм за „Златен лъв“ „Номадландия“ на 38-годишната американска режисьорка от китайски произход Клоуи Джао (тук и сценари...

„60 милиона бедни“ - един зелен надпис графит се отличава с категоричността си, иначе притиснат в ъгъла на кадъра. Екранът е разтворен като рана пред голямата (привилегирована) публика във...

За първи път на кинофестивала във Венеция за „Златен лъв“ се състезава азербайджански филм. „Между една и друга смърт“ е копродукция с Мексико и САЩ, втора игрална творба...

Филмът, който предизвика най-силните засега споделени реакции на кънтящ смях сред публиката, носи необичайното име „Мандибули“. Сюжетът му, не по-малко странен, може да се резюмира по след...

Седем години след дебютния си филм „Улица Кастелана Бандиера“(2013) Ема Данте - писателка, актриса и театрална режисьорка, родена в Сицилия, отново се състезава за „Златен лъв“...

Андрей Михалков Кончаловски е обичан от Венецианския фестивал, на който е показал 7 свои филми и два пъти е печелил „Сребърен лъв“ за режисура - за „Белите нощи на пощальона Але...

Седем години след премиерата на пълнометражния ѝ дебют чувствената история за несгодите на тийнейджърството, „Пало Алто“, Джия Копола представи наследника му, „Мейнстрийм“...

Малко са филмите, чийто дъх се слива със зрителския още от началото им, а и от тези, които го правят, не всички успяват да удържат ритъма на емоционалната си кардиограма до самия край. Новият ф...

Извън конкурса на Венеция се появи малък бисер - късометражният 30-минутен филм на Педро Алмодовар „Човешкият глас“. Той омая с интензивността на словото и красотата на изображенията. Мног...

Пътят на Никол Гарсия от роля в „Моят чичо от Америка“ на Ален Рене до режисьор с кръгла трийсетгодишна кариера действително е бил трънлив и включва повече номинации за награди, отколкото...