Габриел Абрантеш и Дейниъл Шмит са родени през 1984 г. в САЩ, учили са кино, излагали са видеотворби в музеи, а през 2010 г. спечелиха един от малките „Златни леопарди“ в Локарно със своят...

След като дебютира през 2016 г. с „Жалейка“, Елица Петкова се завръща в Берлин с дипломния си филм „Риба, която плува по гръб“. Андреа (Нина Швабе), „жената без минало&ld...

Най-скандалният и обсъждан филм на „Берлинале“ несъмнено беше „ДАУ. Наташа“, който се превърна в повод за философски и социокултурни разсъждения върху етичните измерения на изк...

Макар очарованието на Орегон да приютява вече пет от шестте филма на Кели Райкарт, най-новият от тях - „Първата крава“, не може да се нарече предвидим. Виждаме познати теми и тропи, с...

„Никога рядко понякога винаги“ определено бе със статута на фаворит на критиката на „Берлинале“ – според една от таблиците за оценки, появяващи се в медиите, той дор...

“Изтрий историята” е сатирична трагикомедия за дигиталната епоха, в която три бивши “жълти жилетки” стават, всеки посвоему, жертва на тоталното настъпление на изкуствения...

“Няма зло” третира болезнени и обезоръжаващо неразрешими морални дилеми, породени от непреодолимия конфликт, изразяващ същностното противоречие между екзистенциалното измерение на чов...

Един от малкото живи представители на френската нова вълна, Филип Гарел, продължава да се занимава с ефимерната природа и неустойчивата условност на днешните любовни връзки, винаги в черно-бяло. Франц...

“Филмът умишлено не е субтитриран” – с този предупредителен надпис започва новият проект на тайванската артхаус икона Цай Мин-лиан, който се завръща към пълнометражното кино, след ка...

По отношение на новия си филм Кристиан Пецолд (най-знаковият представител на т.нар. “Берлинска школа”) настоява, че няма разказ без политически конотации – схващане, наследено вероят...

След атрактивната си камерна трагикомедия “Партито” английската режисьорка Сали Потър се завръща със значително по-мащабен и амбициозен проект, в който творчески се опитва да преработи и о...

"Мрачни приказки" е едва вторият пълнометражен проект на Дамиано и Фабио д'Иноченцо, но позицията му в конкурсната програма е повече от заслужена, с оглед на ударно натуралистична визия и оригина...

През последните години на своята стремително растяща филмография Хон Сан-су се превърна в автор с неподражаемо минималистичен почерк, който непринудено съчетава формална обраност (на нивото на наратив...

„Сибир“ е провокативен експеримент, последователно и безпардонно заиграващ се с границите на добрия вкус и киноезика. Сюрреалистичният колаж от онирични сцени, изпълнени с деформирани...

Лекотата, с която новият филм на Филип Фалардо се движи из литературните среди на Ню Йорк през 90-те години, изглежда може би естествена за своя жанр, а именно адаптацията. Книгата със същото име е ме...

След репетиции младичкият танцьор Мераб намъква в пълния автобус бялата си риза на сервитьор – бърза към ресторанта, където работи за прехраната си. Докато промушва ръка в единия ръкав, неволно...

Някакъв видимо разстроен мъж се намесва в уличен бой на страната на по-слабия. Вместо благодарност получава обида с ксенофобски оттенък. Музиката е драматична, сугестивно-агресивна (Виктор Чучков-баща...

„Предпочитам да умра в кола на пистата, докато правя това, което обичам, отколкото бавно да се предавам на рака“ -  тези думи, твърди се, са на Кен Майлс, главното действащо лице на ф...

Генезиса на „1917” откриваме в личната история на Сам Мендес („Американски прелести”, „007 Координати: Скайфол”) или по-точно - в биографията на неговия дядо, прате...

Класически роман, адаптиран от символа на успелия мъмбълкор, при това с помощта на плеяда от звезди – тази предпоставка е толкова неслучайна, че елементарното подозрение налага Грета Гъруиг да о...

„Мисля, че е много по-драматично [да гледаме] двама мъже, които се опитват да се справят с чувството си на гняв, отколкото някоя престрелка“, казва Фред Роджърс (1928–2003), когато п...