Ола Янковска е поредният пример за новото поколение полски режисьорки, чиято оригинална визия успява да спука фестивалния балон и клишетата за централно-източноевропейското кино като отчужден и самовглъбен продукт на синефилска гордост. След като зав...
Преди няколко години Илиян Метев решава да направи филм за акушерките в България. Намират се с документалистката Златина Тенева и се захващат да търсят заедно подходяща болница. Започва пандемията и и...
След продължителната хегемония на реализма и минимализма в румънското кино, установена от румънската „нова вълна“, следва период на еманципация от успешния ѝ, но вече изчерпал се модел. Ки...
По повод един от филмите си, чудото на творческия монтаж „Окончателна версия: дами и господа“, Дьорд Палфи каза, че от войната и любовта, двете големи теми на световното кино, е избра...
Последните три филма на „старото куче“ на американското независимо кино Ейбъл Ферара съществуват в своеобразен затворен – и саморефлексивен – кръг. С „Томасо“...
„Нещото, което най мразя на света, е реториката“, казва италианският режисьор, дошъл в Сан Себастиан да представи най-новия си и автобиографичен филм, „Божията ръка“. В „...
Унгарският режисьор Корнел Мундруцо посети тази година България, за да получи специалната награда на юбилейното 25-о издание на "София филм фест". Той е един от малкото съвременни режисьори, които са...
Роден е в Париж, живее в Ню Йорк. Автор е на четири пълнометражни филма: един документален и три игрални, два от които – с премиери в Кан. Всеки от тях е снимал в различна държава и с колкото се...
Малцина успяват да европеизират киното ни както Весела Данчева и Иван Богданов, при това по един деликатен начин. Постоянно в крак с времето, без познатото от киносредите творческо его и винаги отворе...