"Отдалечаваме се все повече от сърцето" – казва още в самото начало Даниел Блейк от едноименния филм на живия британски класик на лявото политическо кино – Кен Лоуч. Тази фраза се...

Известен застаряващ ветеран от световната музикална сцена пее парчето на Лу Рийд „Walk on the wild side“ на рождения ден на шефа на Международния валутен фонд, чийто образ играе ролята...

"Всичко за майка ми" или Евангелие по Марко Белокио 77-годишният знаков класик на италианското кино от най-успешните му времена - Марко Белокио е достигнал отдавна онази степен на творческа зря...

Казват, че във времена на глобална несигурност, тревога и разпад, хората се обръщат към художествени произведения, които са отдръпнали ръка от трескавия пулс на света и натискат бутона Esc. Това доня...

„Художественото произведение най-първо се цени за своята вътрешна стойност и хармония, тоест единството на формата със съдържанието.” Пенчо Славейков Първоначално „Воевода” по...

Материалът е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура”  Томас Винтерберг е много прав да казва, че от Догма 95 е останало само продуктовото позициониране &n...

Ако една пеперуда може с мигновено трепване на криле тук да предизвика ураган на другия край на света, то какво могат да предизвикат с трепването на криле, мигли, дрехи милиарди пеперуди, птици,...

Иди там, не знам къде, донеси това, не знам кое: има една хубава руска приказка, в която въпросното изпитание със своята коварна неопределеност се оказва най-трудното за героя, но от друга страна &nda...

В киното Питър Грийнауей отдавна си е извоювал статута да прави каквото иска. И то да бъде посрещнато с респект и от сноби, и от истински почитатели.Филмът му „Айзенщайн в Мексико” разглеж...

Утопията по правило не е място, тя не може да бъде достигната, а единствено доближавана. И още – нейното място е в миналото, но не при златните епохи, а в миналото като руини на собствените му р...

Ако аз съм разказвач, а ти си ми слушател, ще положа всячески усилия да ти спестя времето. Знам, че имаш и други неща за правене, отворил си куп други прозорци, пък и по начало не си наясно дали изобщ...

Кръвта на другите или още за „печелившата формула” на Куентин Тарантино. Куентин Тарантино се завръща в кината със своя осми, крайно стилизиран, постмодерен, изпълнен с бляскав диалог, кр...

„Междузвездни войни“ е приказка-шедьовър, с която са израснали милиони и за много хора е една от най-смислените срещи, поне в света на изкуството, със светлината и мрака. Според Роджър Ибъ...

“Истинското изкуство никога не възбужда в нас кинетични чувства — желание или отвращение. Желанието ни тласка да се приближим към нещо, да го обладаем; отвращението ни тласка да се отдалеч...

„Бонд, Джеймс Бонд“, продължава да се произнася и във времето на Сноудън и Асанж. В година, богата на шпиони в киното. Имаше заглавия в цветовете на дъгата. „Шпиони“, в който л...

Цензура-мензура, обаче през последните десетилетия в Китай се върши усилена работа по запаметяването на щекотливата Културна революция — десетгодишния комунистически опит за пълно преосмисляне н...

„Младост“ на Паоло Сорентино би могъл да носи името и на други софийски квартали като „Надежда“ и „Дружба“. Най-малкото, защото Майкъл Кейн и Харви Кайтел са стари...

В „Тяло“ на Малгожата Шумовска става въпрос за скръбта и преживяването ѝ. За дълбок анализ на безразличието към мъката и болката, дори от най-близките. За непосилното вглеждане в собствени...