Понякога човек избира сам, а друг път се подчинява на чуждия избор. Дебютът на американката Ана Роуз Холмър “Несвяст” (2015) се занимава с една от най-интересните употреби на волята ме...

"Отдалечаваме се все повече от сърцето" – казва още в самото начало Даниел Блейк от едноименния филм на живия британски класик на лявото политическо кино – Кен Лоуч. Тази фраза се...

Известен застаряващ ветеран от световната музикална сцена пее парчето на Лу Рийд „Walk on the wild side“ на рождения ден на шефа на Международния валутен фонд, чийто образ играе ролята...

"Всичко за майка ми" или Евангелие по Марко Белокио 77-годишният знаков класик на италианското кино от най-успешните му времена - Марко Белокио е достигнал отдавна онази степен на творческа зря...

Los Desheredados е испански филм, спечелил една от наградите за късометражно кино в Кан от селекцията за Седмица на критиката на фестивала. Филмът войнствено и смислено използва момента на с...

„Макала“ е лентата, която взе голямата награда на Седмицата на критиката – паралелна на основните конкурсни програми надпревара, чиято основна цел е да открива и събира на едно м...

Присъствието на Наоми Кавасе в основната конкурсна програма тази година бе доста слабо усетено, въпреки нейния очевиден и всепризнат статут на ветеран – на първо място, в контекста на съврем...

„Убиване на свещен елен“ е четвъртият филм на изключително своеобразния и особено успешно котиращ се на запад гръцки режисьор Йоргос Лантимос. Всички следи на неговия почерк са налице...

Мишел Азанависиюс  - режисьорът на “Артистът” (спечелилият през 2011 година Оскар за най-добър филм) отново показва своето за някои невероятно и вълнуващо, а за други - досадно и...

Живият класик на съвременното европейско кино - австрийският режисьор Михаел Ханеке се завръща тази година в Кан с рядката възможност да се превърне в първия кинотворец печелил три пъти „Зла...

Един от филмите, които като че ли дойдоха отникъде, насочвайки за бляскав кратък момент вниманието на всички към себе си в Кан, бе „120 удара в минута“ на Робин Кампило – третият...

След сюрреалистичната деконструкция на социално конструираните граници между човека и животното в „Белият бог“, унгарският режисьор Корнел Мундруцо отново поема по пътя на фантастичнот...

От всяка една гледна точка “Окджа” на Пон Джун Хо е повече от странно явление на тазгодишния фестивал в Кан. На първо място фактът, че проект продуциран с подкрепата на американск...

„Нелюбов“ е поредният филм в кариерата на Андрей Звягинцев, който пряко или косвено напада и изобличава най-жестоките страни на „руската действителност“. Този път, обаче ра...

Арно Деплешен се завръща за шести път на големия екран в Кан с две версии на един филм, който като атмосфера и динамика най-силно напомня на (може би) най-успешния му досега – "Коледна прика...

Ако проблемът на немското кино се състои в неговия излишен педантизъм, то единственото лекарство е довеждането на излишъка до още по-абсурден излишък, до крайност, в която обичайното може да бъде...

Обичайно е филмовите версии на пиеси да излизат от пространствените ограничения, които сцената налага, най-малкото защото от киното се очаква повече динамика в това отношение – каквото в теа...

В едно свое интервю канадската писателка Алис Мънро, разказва как, когато била петгодишна, й прочели "Малката русалка" на Андерсен. Негодуванието й от завършека на историята било толкова силно, че...

„Червената костенурка“ е първият пълнометражен анимационен филм, който е печелил награда на фестивала в Кан, въпреки или благодарение на специфичната атмосфера, която създава, поради т...

Анимационният филм на Теодор Ушев „Сляпата Вайша“ буквализира и стилизира литературните похвати и метафори на едноименния разказ на Георги Господинов. Това не е неблагодарна задача, з...

Материалът е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура”  “Дневници за слепотата" на режисьорите Питър Мидълтън и Джеймс Спини е филм, представляващ крайно и...