Хубавото на ученическите години е тяхната предвидимост. След десети клас идва единайсети, след него – дванайсети. Движението към по-горен клас в общия случай не изисква особени умения или ус...

В течение на три месеца през 2015-а заедно с двама сътрудници Фредерик Уайзман (1930) – който до 35-годишната си възраст е юрист, а после се превръща в кинодокументалист, посветен на из...

Вим Вендерс е направил обикновен филм. Обикновен американски филм с атлетични герои в лъснати до хлъзгавост диалози, които се изсулват от вниманието под звуците на приятна музика с елементи на неу...

Аниес Варда е родена в Белгия през 1928 г., започва връзката си с изкуствата през фотографията, натрупва в биографията си около 20 пълнометражни филма, от десетилетия живее на все същия прочут адр...

Карла Симон е на 30, “Лятото на 1993-а” е пълнометражният ѝ дебют и – както в случая с Лаура Мора и “Да убиеш Хесус” – отправната му точка е смъртта н...

Хесус от пълнометражния дебют на Лаура Мора е името на млад наемен убиец, но и испанското звучене на Исус – в католическа Колумбия заглавието надали звучи стряскащо само в първата си ча...

Мъжът клони към четиресетте и наглед е адекватен и улегнал, макар това да се дължи повече на нещата, които казва и показва, отколкото на онези, което прави или може. Работата не му е мила, убеден...

Униформата има двойствен ефект: хем уеднаквява, хем разполага по-долу или по-горе в йерархията; отнема личното значение и придава “обективно” такова. В изключителния филм “К...

Първият филм на сръбкинята Ивана Младенович (1984) проследяваше съдбата на трима румънски роми, току-що излезли от затвора. Действието на втория, този път игрален, се развива също в Румъния и...

“За тялото и душата” на Илдико Енеди започна фестивалния си път през февруари в Берлин, откъдето си тръгна със Златната мечка и с отличието на ФИПРЕССИ; през юни мина през Австрал...

Жан Либон и Ив Инан правят Strip-Tease: програмата, която те разсъблича – старо и много популярно френско-белгийско телевизионно предаване с къде по-волна, къде по-неволна хумористична окрас...

Шест години след огромния международен успех на „Недосегаемите“ и три след по-дискретното преминаване по кината на не по-малко забавния, но сякаш недооценен „Самба“,&n...

Венецианският кинофестивал, някъде по средата си, се озари от един бисерен документален филм – британския „Моето поколение” на Дейвид Бати, показан извън конкурса. Неговият...

„Вилата” е един от незаслужено пренебрегнатите откъм награди конкурсни филми на Венеция. Надеждите бяха основателни, но той не спечели нищо. Затова пък остана в много сърца, между...

След прожекцията за журналисти на конкурсния филм „Майко!” на Дарън Аронофски (”Кечистът” – „Златен Лъв”, 2008, „Черен лебед”) на кинофес...

Тенът е ефирна обвивка, илюзорно свидетелство за здраве, за авантюри сред природата, за безгрижие на воля – не просто повърхност, но и нетрайна такава... “Тен” (2016), трети...

“Ти можеш толкова много неща – казва момченцето с възхита. И хладно добавя: – Това не е нормално.” В този дух – топло и студено на преследващи се вълни – тече ц...

Мъж със състарено лице, сковани обноски и яростни сини очи иска да стане пазач на фара на скалист самотен остров. Героят на Майкъл Фасбeндер не крие, че трябва да заличи страшни и срамни спомени о...

Единственото, което заимства Серж Бозон за своята комедия “Мадам Хайд” от “Странният случай с доктор Джекил и мистър Хайд” на Р. Л. Стивънсън, са двете имена от заглав...

“Сине!”, крещи разстроен мъж по потник и скубе косата си, а в краката му лежи мъртъв козел. Козелът, както научаваме от шумната тълпа в репортажа от селото, където се развива действиет...

Сещам се за отмъстителния секс зад пуснатите сайгонски щори в “Любовникът”; сещам се за невъзможната двойка от “Последно танго в Париж”; сещам се за онази глава от “М...