Локвите покриват тихо леда.А помниш ли как се целувахме цяла нощ под звуците на прибоя?Това лято няма да се върне,но когато ме налегне печал, си спомням.„Нашето лято“, Валентин Стрыкало В...

Един от най-коментираните филми през 2017 г. се оказа камерната, "паранормална" драма “Призрачна история” на американския режисьор Дейвид Лоуъри, която успя да се пребори за вниманиет...

„Лейди Бърд“ можеше и да бъде интересен филм. Ако Лейди Бърд не мечтаеше за liberal arts образование като всяко освободено и леко лудо американско момиче от Западния бряг, ами наприм...

Когато става дума за Втората световна война, зрителят е предизвестен за хепиенда и може да се съсредоточи върху перипетиите по пътя към него, които вече не изглеждат така обезверяващи. Не са много фи...

„Нека следователно се стегнем за нашия дълг и така да се държим, че ако Британската империя и нейната общност съществуват хиляда години, хората все още да казват „Това бе техният най-добър...

Враждебните реакции на актуалната власт в Израел спрямо „Фокстрот“ са повече от очаквани, но интересното противоречие е, че Самуел Маоз, макар и посланик на един друг Израел, който е...

Сред разтухите за душата на свръхразвитите общества, окопали се в материално благополучие и всемирна скука, е да развенчават последствията от цивилизационните си постижения. Скандинавското кино по тра...

Джеймс Айвъри - един от ветераните на американското кино си тръгна от Оскарите тази година с наградата за най-добър адаптиран сценарий за ужасно нашумелия през същата - “Призови ме с твоето име&...

С новия си филм, “Проектът Флорида”, независимият американски режисьор Шон Бейкър отново превръща големия екран в широко отворен прозорец към (не)видимия свят на премълчаваните пространств...

Както всяка общност в периферията на големите събития, България страда от това, че те (големите събития) отекват в нея главно с външните си признаци. Стабилността се мери с молове и прибързано асфалти...

Признавам, аз съм от десетте процента зрители на филма „Лили рибката“ които не са разбрали смисъла на превръщането на "необикновеното дете" от момче в момиче и обратно. Не знам откъде режи...

“А̀га” е привлекателно страховит и само заради избора на Якутия, най-студената област в Северното полукълбо, като локация на снимките. Статичната камера на Калоян Божилов, която беше отлич...

След драмите и комизма на израстването, тийнейджърите често неволно се превръщат във възрастни, каквито не са предполагали, че ще искат да бъдат. Или просто виждат всичко вече с други очи. „Лейд...

Изнасилване до смърт, полицейско бездействие и произвол, домашно насилие, расизъм,  неприлично предложение от джудже, смъртноболен от рак, палежи, износ на насилие при международни акции на амери...

За разлика от мнозина, които биха казали, че оставят филмите им да говорят сами за себе си, двата пълнометражни филма на Милко Лазаров – „Отчуждение“ и „Ага“ говорят само...

Международното жури на тазгодишния фестивал избра да отличи способността на киното да избутва от удобството, да изпитва готовността ни да приемаме по-редки проявления на човешкото, да разширява обхват...

Преди началото на прожекциите се случва да се разговоря със съседите си по седалка, които досега без изключение споделяха цялостното ми разочарование от конкурсната програма на тазгодишния фестивал. Е...

Докато е подготвял нискобюджетния “Без всичкия си”, Стивън Содърбърг е обмислял възможността с този филм да бъде “различен режисьор от преди”. Дори се е стигнало до среща с Аме...

Шейсет и осмото издание на Берлинале съвсем не е първото, което проявява осезаем пиетет към политическото за сметка на художественото, поне в конкурсната си програма, съставена еднолично от директора...

Дай на Ким Ки-док да прескача граници и да създава екстремни ситуации, които подлагат на съмнение разбирането за човешкото. Бруталността във филмите му стряска и отблъсква, инстинктивно ще я наречем &...

Един от важните въпроси, които пълнометражният дебют на Божина Панайотова задава, макар и не директно, е дали всеки от нас не е носител на някаква вина, която не е осъзната като такава, и как можем да...