Филмът започва с един дълъг кадър на плочник, постепенно обливан с вода и пяна. Докато вървят надписите, водата от чиста и пенлива, постепенно добива цвета на отмивана съсирена кръв. Това се оказва и...

От последния филм на традиционно взряната в "теологическото" и "социалното" италианска режисьорка Аличе Рорвахер струи дивата, приказна светлина на почти няма трансцендентност, заличаваща класови...

Назован по този леко обобщаващо политизиран начин, филмът на Павел Павликовски всъщност градира самоубийствената мощ на най-отявлено емоционалните прояви на човешкото съществуване като музиката и любо...

"Зелената книга” е сполучлив, но печален опит да се отмъкнат няколко награди от Академията, която в своя сенилен, политически коректен унес вече е готова да пренебрегне липсата на кой знае какви...

Матео Гароне (“Приказка на приказките”) изгря на международната сцена преди десет години с “Гомор”, който взе приза на журито в Кан, седем от италианските “Давид на Донат...

Да събереш двама максимално противоположни образи в един автомобил и да ги отправиш на пътешествие, за да разкажеш история за откриване на себе си и да се окажат на финала героите по-разбиращи, п...

Не. Има едно шеговито правило в журналистиката, че всяко заглавие, което завършва с въпросителна, заслужава в отговор твърдо “Не!”. То, както се оказва, важи и за игралните филми по действ...

Любопитен факт около "Фаворитката" (един от най-номинираните и награждавани филми на 2018 г.) е, че идеята за него се е внедрила в творческите намерения на Йоргос Лантимос още преди да снима "Омарът"&...

„Рома“ е епитом на гузната съвест, която ще бъде големият победител на най-политизираната церемония по раздаване на Оскарите. В година, доминирана от все по-отчетливо надуване на либерални...

Въпреки необичайно силния основен конкурс от стилово изобретателни, комуникативни и в крайна сметка, увлекателни филми, журито в Ротердам реши да награди най-трудоемкия за гледане и оскъден откъм арти...

Вече имаме достатъчно примери, за да говорим за младо поколение български режисьори, формирало се в чужбина. Камен Калев, Константин Божанов, Илиян Метев и Ралица Петрова, получили филмовото си о...

С окончателното легитимиране на зрителския воайоризъм през риалити формата, киното без особени задръжки залита по екранното изтипосване на „живота, какъвто е“ (и нямам предвид пунтирането...

Три неща открай време ме възхищават в скандинавското кино: стремежът към оригиналност, дори и при класически сюжети; умението за ясно комуникиране на идеите, дори и през криволичещи фабули; талантът з...

Френското кино има своя Мишел Уелбек в лицето на 42-годишния режисьор Виржил Верние. Още с дебютния си филм „Меркуриалес“ (2014) Верние се впуска в авантюристично наблюдение, заснето на 16...

През 2014 г. Бенедикт Ерлингсон спечели наградата на публиката в Тромсьо с дебюта си “За хората и конете”. Спечели я повторно сега, със своя втори игрален филм, “Жена на война”...

“Никога не бих се върнал в онези времена”, каза за тийнейджърските години канадецът Филип Лезаж в една от традиционните Филмови беседи в Дома на културата в Тромсьо, на които режисьорите с...

Кинофестивалът в Тромсьо е най-големият в Норвегия: величината му идва не само от количеството продадени билети и програмирани филми, а и от обхвата и висотата на подбраното. Друг път не ми се беше сл...

“Тази затрогваща история ни среща с един сложен образ, пълен с противоречия и ентусиазъм. Вдъхновен от действителната съдба на миньора музикант, Александер Шеер се въплъщава в него всеотдайно, б...

В интервю с Тимур Бекмамбетов (“Нощен патрул”) по повод продуцирания от него филм “Търсенето” един журналист зададе следния покъртителен въпрос: “Защо когато в Америка из...

В подборката с препоръки от критици – един от силните раздели в програмата на 29-ия кинофестивал в Тромсьо (14–20 януари) – е включен документалният филм “Островът на гладните...

Започва с “последното момиче”, нали се сещате – когато във филмите на ужасите групичка младежи, съставена от различни типажи (отворкото, красавицата, зубърчето и пр.), бива избита до...