Подходът на Асгар Фархади прилича на опасното любопитство на героя на Дейвид Хемингс от „Фотоувеличение“ на Антониони. Дори от най-беззъбата ситуация Фархади може да извади огромни количес...

Всичко, което може да се каже за подобен филм, е незначително. Американският режисьор Джулиан Шнабел ни представя хипнотична медитация върху бурния, трескав житейски и творчески път на един от най-вел...

Наоми Кавасе влиза в интертекстуален диалог със самата себе си в тазгодишния ѝ опит да проследи "теософските" пътеки, по които любовта, болката и загубата водят своите тихи послушници и мистериозни жр...

Безпощадният натурализъм на Клер Дени колонизира космоса в нейния англоезичен дебют “Живот нависоко”. Култовата френска режисьорка фокусира суровия си поглед върху човешкото тяло, което за...

“Верен мъж” е чаровен, но неубедителен. Интелигентен филм, функциониращ успешно в границите на собствения си комформизъм. Луи Гарел се утвърждава като поредния съвременен френски режи...

Кой, ако не скандинавците? Полицейски филм със заложници, преследване, взлом, алкохол, оръжие, кръв, сирени и самоубиец на мост, в който нищичко от това не се вижда, но всичко се преживява ярко, защот...

В едно интервю режисьорката Кристал Мосел казва, че никога не търси истории целенасочено, вместо това се оставя те да я намират. При първия си пълнометражен филм, документалния „Глутницата&ldquo...

Въпреки че в края на петия ми ден в Солун нуждата от сън стана много трудно пренебрежима, две основни неща държаха главата ми изправена и очите ми отворени в „Граница“, който тази година б...

В една чудесна статия за вдъхновенията си Арън Шимбърг споделя, че навярно е изгледал всички филми за телесни деформации и според него повечето от тях са тъпи, преди всичко защото отношението, което п...

„Човек трябва да си стои в родината“, натъртва майката на главната героиня Веля, а Веля през целия филм полага всячески усилия да стори точно обратното. „Ей, клоун, къде ти е циркът&...

59-ото издание на Солунския кинофестивал започна с тазгодишния носител на „Златна палма“ от Кан, непонятно за мен преведен на български като „Крадци от магазини” при единствена...

Роден във Варшава през 1957 г. и живял и работил повечето в Англия, Павел Павликовски се върна в родината си чак със своя пети игрален филм, “Ида”, който, след като събра над 60 награди от...

Надин Лабаки (1974) има три пълнометражни филма, които се движат по сходна траектория: бичуват реалности, с които авторката не желае да се примири, но във или около които търси очарование и живот, и с...

От къщата на екрана излиза господин с палто и мека шапка, носи стенен часовник. “За поправка – мислиш си – или подарък.” Миг по-късно от същата врата се появява млада жена с на...

“Нависоко” (High Life) на Клер Дени беше филмът от конкурса на 66-ото издание на сансебастианския фестивал, който предизвика най-категорични реакции: “Бижу!”, казаха едни, &ldq...

Сиро Гера изгря на световните екрани с третия си филм, “Прегръдката на змията”, и събра с него награди от фестивалите в Кан, Ереван, Хавана, Одеса, Истанбул Монреал, Мар дел Плата и къде л...

Исѝар Болаѝн и Пол Лавърти се запознават преди повече от 20 години на снимките на “Земя и свобода” на Кен Лоуч: тя е испанска актриса и режисьорка, той – шотландски сценарист. Стават...

“Има нещо много майчинско в отношението на дъщерите към техните бащи”, каза режисьорът Хулио Ернандес Кордон след прожекцията на “Купѝ ми револвер” в сансебастианската подборка...