След прожекцията на “Тези дългокоси нощи” режисьорът Херардо Калагуи обясни, че филмът се вписва в нова вълна продукции във филипинското кино, които са базирани изцяло на материал, получен...

“Падаме си по повредени протагонисти. По-интересно ми е да гледам провали, отколкото победи. Мисля, че повечето хора са така. По-голямо пътешествие е. По-вълнуващо е. Повредените хора също често...

Рубен Йостлунд беше специален гост на Солунския кинофестивал и присъстваше на почти всички прожекции от ретроспективата си. Веднага си пролича склонността му да създава ситуации, които изкарват присъс...

“Синът на София” дава тон за характерното си разказване още с първата серия от кадри – детайлни портретни композиции, заснети от статична, перпендикулярна камера, малко в стила на Уе...

Видим е стремежът на програматорите на Солунския кинофестивал да са в крак с най-актуалните събития и да участват пълноценно в текущите диалози. Много навременни и задоволителни са ретроспективите на...

В неделя се откри състезателната програма на Солунския кинофестивал, в която участват подбрани първи или втори филми на режисьори от последната година. Темата, която обединява тазгодишната селекция, е...

Две от малкото налични рецензии за “Вечно бебе” наблягат на фабулата му, разказват какво се случва, какво не се случва в него и къде филмът похабява потенциала си. Умерено несъгласен съм,...

Веднъж, докато хранех два гълъба, забелязах как този, който се държеше агресивно спрямо другия, се плашеше от ръката ми, а другият, който просто кротко си кълвеше, доверчиво ме доближаваше. Веднага се...

Солунският международен фестивал се откри с тазгодишния носител на Златна мечка от Берлинале, а режисьорката Илдико Енеди е един от многото специални гости на фестивала, който в следващите дни ще пока...

В течение на три месеца през 2015-а заедно с двама сътрудници Фредерик Уайзман (1930) – който до 35-годишната си възраст е юрист, а после се превръща в кинодокументалист, посветен на из...

Вим Вендерс е направил обикновен филм. Обикновен американски филм с атлетични герои в лъснати до хлъзгавост диалози, които се изсулват от вниманието под звуците на приятна музика с елементи на неу...

Аниес Варда е родена в Белгия през 1928 г., започва връзката си с изкуствата през фотографията, натрупва в биографията си около 20 пълнометражни филма, от десетилетия живее на все същия прочут адр...

Карла Симон е на 30, “Лятото на 1993-а” е пълнометражният ѝ дебют и – както в случая с Лаура Мора и “Да убиеш Хесус” – отправната му точка е смъртта н...

Хесус от пълнометражния дебют на Лаура Мора е името на млад наемен убиец, но и испанското звучене на Исус – в католическа Колумбия заглавието надали звучи стряскащо само в първата си ча...

Мъжът клони към четиресетте и наглед е адекватен и улегнал, макар това да се дължи повече на нещата, които казва и показва, отколкото на онези, което прави или може. Работата не му е мила, убеден...

Униформата има двойствен ефект: хем уеднаквява, хем разполага по-долу или по-горе в йерархията; отнема личното значение и придава “обективно” такова. В изключителния филм “К...

Първият филм на сръбкинята Ивана Младенович (1984) проследяваше съдбата на трима румънски роми, току-що излезли от затвора. Действието на втория, този път игрален, се развива също в Румъния и...

“За тялото и душата” на Илдико Енеди започна фестивалния си път през февруари в Берлин, откъдето си тръгна със Златната мечка и с отличието на ФИПРЕССИ; през юни мина през Австрал...